U bevindt zich op: Home > Digitale dienstverlening > Servicenormen

Servicenormen

  • Wat zijn servicenormen?

    De gemeente Schoonhoven heeft hart voor de stad en werkt daarom vanaf 14 februari 2013 met servicenormen. Met deze normen wil de gemeente een extra impuls geven aan de kwaliteit van de dienstverlening.

    Servicenormen zijn beloften over de kwaliteit van de dienstverlening. Steeds meer gemeenten en overheidsinstellingen werken met servicenormen. Ze geven duidelijkheid over onder andere wachttijden en afhandeltermijnen. Door het bekend maken van deze normen weten Schoonhovense inwoners, bedrijven en instellingen wat ze van de gemeente mogen verwachten. Het doel van servicenormen is om de kwaliteit van de dienstverlening verder te verbeteren.

  • Wat zijn onze servicenormen?

    De servicenormen van de gemeente Schoonhoven zijn:

    • de telefoon wordt na maximaal 5 keer overgaan opgenomen;
    • een e-mail wordt binnen maximaal 2 weken beantwoord;
    • een brief wordt binnen maximaal 6 weken beantwoord;
    • informatie op de website is actueel, correct, begrijpelijk en toegankelijk;
    • de wachttijd bij een gesprek op afspraak is maximaal 5 minuten; de wachttijd bij een gesprek zonder afspraak is, in geval van beschikbaarheid, maximaal 10 minuten;
    • een melding wordt binnen maximaal 5 werkdagen opgepakt; een gevaarlijke situatie wordt direct afgedaan;
    • een klacht wordt binnen 6 weken afgehandeld.

    'Wordt beantwoord' betekent dat u een reactie van ons ontvangt .Dit hoeft niet altijd het volledige antwoord te zijn. Soms vraagt een volledig antwoord meer tijd. Dat melden wij dan in onze reactie aan u.

  • Uw reactie verbetert onze dienstverlening

    Inwoners, bedrijven en instellingen kunnen zelf ook bijdragen aan de kwaliteit van de gemeentelijke dienstverlening door de gemeente erop aan te spreken als een servicenorm niet gehaald wordt. Dat kan door een bericht te sturen naar hartvoordestad@schoonhoven.nl .

    Uw reactie is voor de gemeente een signaal om de dienstverlening te verbeteren. Een goede dienstverlening is immers waar de gemeente voor staat!