U bevindt zich op: Home > Digitale dienstverlening > Gevonden en verloren voorwerpen

Gevonden en verloren voorwerpen

Vanaf 1 juli 2012 heeft de gemeente de zorg voor gevonden en verloren voorwerpen overgenomen van de politie. De Afdeling Dienstverlening verzorgt de registratie en afhandeling hiervan.

  • Hoe werkt het?

    Voorwerp gevonden

    U heeft een voorwerp gevonden of u heeft een voorwerp verloren. U meldt dit bij de gemeente. Dat kan op twee manieren:

    Een gevonden voorwerp registreert u via een van de bovengenoemde websites en geeft u af bij het stadhuis. Eventueel kunt u dit ook thuis bewaren.

    Voorwerp verloren

    Bent u een voorwerp verloren dan registreert u dit eveneens via een van de bovengenoemde websites.
     

    Als een verloren voorwerp gevonden is, neemt de gemeente contact op met de eigenaar van het voorwerp. Dit kan natuurlijk alleen als deze gemeld heeft dat voorwerp te hebben verloren. Er wordt vervolgens een afspraak gemaakt voor het afhalen van het voorwerp. Bij het afhalen dient u zich te legitimeren met een geldig legitimatiebewijs.

    Verlies/diefstal rij- of reisdocument

    Verlies/diefstal van een rij- of reisdocument moet u vanaf 4 maart 2013 ALTIJD melden bij de gemeente. Zie hiervoor de informatie bij Digitale dienstverlening: Verlies paspoort, ID-kaart, rijbewijs.